Lönehelg och hela Sverige är här

Nu sitter jag i mammas bil och beger mig för en dag på jobb. Börjar kl 10 så det är ungefär en halvtimme tills jag stämplar in och dagen börjar. Man fick ju lön igår vilket enligt min erfarenhet kommer att synas på jobb. Helgerna efter lönerna och barnbidragen är de helgerna vi har mest att göra (om man inte räknar loven). Det var faktiskt rätt länge sedan jag jobbade sist så det ska bli rikigt skönt att få jobba, tjäna lite pengar och umgås med alla underbara personer på jobb. Jag älskar verkligen min arbetsplats, och speciellt mina arbetskamrater! Och själklart alla gäster! 
 
Förutom jobb idag har jag blivit bjuden på en 19 års middag ikväll men jag vet inte om jag hinner eftersom jag kanske jobbar sent.. Så jag får ser hur jag gör med den. Hade varit rikigt kul att gå men efter en 9 timmars arbetsdag och en likadan dag som väntar i morgon så vet jag inte om jag har energi till en sån sak. Men jag har inte bestämmt mig än så vi får se hur jag gör ikväll. Ni får ha en fantastisk dag så hörs vi i morgon för en TVsunday, och jag har en rikigt bra hyfsat ny serie jag vill berätta för er om, så kolla in här i morgon!
 
 

Kommentera här: