Popcornfriday 2 part 2

Oj men kolla vilken godisbit ni får idag då, två filmer på samma dag! Det är inte mycket man kan göra när man är nyopererad.. Men kolla på film kan jag och självklart delar jag med mig av det till er! 
 
 
The legend of Hercules 2014 (Kellan Lutz, Gaia Weiss, Scott Adkins)
The legend of Hercules handlar såklart om den grekiska myten om Hercules, en grekisk halvgud. Förådd av sin styvpappa, kungen, och utslängd och såld som slav pågrund utav sin förbjudna kärlek till prinsessan ifrån Kreta. Hercules måste slåss för att återfå sin plats som den rätta kungen. Kommer han lyckas och införa fred i Grekland?
 
Filmen handlar om en grekisk myt vilket jag gillar väldigt mycket och är mycket intresserad av, sen hjälpte det så klart att huvudrollen spelades utav puddingen Kellan. För alla tjejer där ut kan jag ju säga att han nästan igenom hela filmen går utan tröja.. OMG säger jag bara!  Men nog om det! Filmen är väldigt proffsig filmad och snyggt inspelad vilket är en fröjd för ögat.
 
Betyg 6/10, filmen var inte direkt något speciellt och det är därför den får lite lägre betyg. Filmen har inte några direkta höjdpunkter utan spänningen ligger på ungefär samma nivå igenom hela filmen vilket gör den lite lång tråkig. Men filmen har väldigt bra skådespelare så därför får filmen lite extra poäng. Haha det har inget alls att göra med Kellans utseende nej.. :P
 
Om du gillar 300, Pompeii eller liknande filmer kommer du definitivt gilla denna trots att de inte riktigt är min typ av film. Men kolla på trailern och se om det är något som faller dig i smaken..
 
 

Kommentarer:

1 KMStyle:

tycker att såna filmer kan vara lite roligt att se!:)

Svar: Den var riktigt bra. Har du inte sett den måste du se den om du gillar den typen av filmer :)
caisapavift.blogg.se

Kommentera här: