The Fosters

 
The Fosters 2013 - >

The Fosters är en serie om ett samkönat par som har adopterat alla sina barn. En av mammorna jobbar som polis (Stef) medan den andra mamman jobbar som socialarbetare (Lena). Det är så hon träffar Callie. Callie har under sin uppväxt flyttat emellan en massa olika fosterfamiljer och har extremt svårt att öppna sig. Man följer familjens vardag och alla problem som kommer när man är en familj i USA. 
 

The Fosters är en serie med många kända namn som är inblandade. Många av dom ser ni i videon här ovan. Som ni ser är Jennifer Lopez producent på denna serie vilket jag tycker är fantastiskt eftersom det är en så rörande serie. Att ha en sån tjej med i teamet gör att serien fick den där extra lilla svinget för att folk skulle lägga märke till den. Serien visas på ABC, det är en amerikansk serie och är just nu två säsonger. 
 
Betyg denna serie får av mig 7/10, anledningen till att den inte får högre är för att jag inte har sett hela serien men jag gillar den verkligen. Serien har ett fantastiskt budskap och det faktum att det är ett samkönat par som har barnen gör det mycket bättre. Jag tycker det är extremt viktigt att på tv visa hur samhället ser ut och att lära alla unga och kommande generationer att detta inte är fel utan helt normalt. Verkligen en lärorik serie!
 
 
 

 
 
 

Kommentarer:

1 Mirjam Wallmark:

Fin blogg! kram

Svar: Tack :)
caisapavift.blogg.se

2 Hanna Sundin:

Hejsan jag är en tjej som har startat upp en träningsblogg, Kika gärna in och kolla! Det skulle betyda guld! Kram!

Kommentera här: